Digital marketer
Εσωτερικό Περιβάλλον
Δυνατά σημεία
- Σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων, ελευθέρων επαγγελματιών και μισθωτών
- Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει αποκτήσει υπόσταση ως αυτόνομη επιχειρηματική λειτουργία
- Ύπαρξη πιστοποιήσεων σε διεθνές επίπεδο (π.χ. CIM, Institute of Data & Marketing)
- Ύπαρξη πολλών εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε όλα τα επίπεδα (π.χ. πανεπιστημιακό, μεταπτυχιακό, ΚΕΚ)
- Χαμηλό κόστος παροχής υπηρεσιών σε σύγκριση με τις προηγμένες αγορές του εξωτερικού
Αδύνατα σημεία
- Έλλειψη θεσμικής εκπροσώπησης του κλάδου
- Έλλειψη κώδικα δεοντολογίας για τα μέλη του κλάδου
- Έλλειψη ενιαίου ΚΑΔ (Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας) για την συστηματικότερη παρακολούθηση του κλάδου
- Έλλειψη ελληνικής πιστοποίησης για τους επαγγελματίες του κλάδου
- Έλλειψη επαρκούς τεχνογνωσίας για το στρατηγικό marketing σε αρκετούς επαγγελματίες του κλάδου
Εξωτερικό Περιβάλλον
Ευκαιρίες
- Εκρηκτική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου
- Ανάπτυξη της τεχνολογίας digital marketing η οποία θα οδηγήσει σε ανάπτυξη νέων υπηρεσιών
- Ωρίμανση της αγοράς η οποία θα εστιάζεται περισσότερο στο αποτέλεσμα και δευτερευόντως στο κόστος
- Ανάπτυξη της gig economy δηλαδή της οικονομίας της πλατφόρμας όπου μπορεί να γίνει σύνδεση επαγγελματιών με συγκεκριμένα έργα
- Αύξηση της ζήτησης για επαγγελματίες με εξειδίκευση στις νέες τεχνολογίες ή εργαλεία του ψηφιακού μάρκετινγκ
Απειλές
- Μεγέθυνση του ρόλου των σημαντικών ενδιαμέσων του διαδικτύου (π.χ. Google, Facebook, Amazon)
- Είσοδος στον κλάδο μεγάλων επιχειρήσεων από άλλους κλάδους (π.χ. τηλεπικοινωνίες, τράπεζες, λιανεμπόριο)
- Η πανδημία Covid 19 η οποία θα δημιουργήσει μακροχρόνια οικονομικά προβλήματα
- Εντατικοποίηση της εργασίας λόγω των αυξημένων απαιτήσεων για διαρκή επιμόρφωση