SHARE
Εσωτερικό Περιβάλλον
Δυνατά σημεία
  • Σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων, ελευθέρων επαγγελματιών και μισθωτών
  • Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει αποκτήσει υπόσταση ως αυτόνομη επιχειρηματική λειτουργία
  • Ύπαρξη πιστοποιήσεων σε διεθνές επίπεδο (π.χ. CIM, Institute of Data & Marketing)
  • Ύπαρξη πολλών εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε όλα τα επίπεδα (π.χ. πανεπιστημιακό, μεταπτυχιακό, ΚΕΚ)
  • Χαμηλό κόστος παροχής υπηρεσιών σε σύγκριση με τις προηγμένες αγορές του εξωτερικού
Αδύνατα σημεία
  • Έλλειψη θεσμικής εκπροσώπησης του κλάδου
  • Έλλειψη κώδικα δεοντολογίας για τα μέλη του κλάδου
  • Έλλειψη ενιαίου ΚΑΔ (Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας) για την συστηματικότερη παρακολούθηση του κλάδου
  • Έλλειψη ελληνικής πιστοποίησης για τους επαγγελματίες του κλάδου
  • Έλλειψη επαρκούς τεχνογνωσίας για το στρατηγικό marketing σε αρκετούς επαγγελματίες του κλάδου
Εξωτερικό Περιβάλλον
Ευκαιρίες
  • Εκρηκτική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου
  • Ανάπτυξη της τεχνολογίας digital marketing η οποία θα οδηγήσει σε ανάπτυξη νέων υπηρεσιών
  • Ωρίμανση της αγοράς η οποία θα εστιάζεται περισσότερο στο αποτέλεσμα και δευτερευόντως στο κόστος
  • Ανάπτυξη της gig economy δηλαδή της οικονομίας της πλατφόρμας όπου μπορεί να γίνει σύνδεση επαγγελματιών με συγκεκριμένα έργα
  • Αύξηση της ζήτησης για επαγγελματίες με εξειδίκευση στις νέες τεχνολογίες ή εργαλεία του ψηφιακού μάρκετινγκ
Απειλές
  • Μεγέθυνση του ρόλου των σημαντικών ενδιαμέσων του διαδικτύου (π.χ. Google, Facebook, Amazon)
  • Είσοδος στον κλάδο  μεγάλων επιχειρήσεων από άλλους κλάδους (π.χ. τηλεπικοινωνίες, τράπεζες, λιανεμπόριο)
  • Η πανδημία Covid 19 η οποία θα δημιουργήσει μακροχρόνια οικονομικά προβλήματα
  • Εντατικοποίηση της εργασίας λόγω των αυξημένων απαιτήσεων για διαρκή επιμόρφωση