SHARE
Εσωτερικό Περιβάλλον
Δυνατά σημεία
  • O κλάδος τροφίμων και ποτών είναι ο μεγαλύτερος της ελληνικής μεταποίησης σε αριθμό επιχειρήσεων
  • Σημαντική διαφοροποίηση των παραγόμενων προϊόντων/παρασκευών, ειδικά των νωπών, σύνδεση και με τις τοπικές παραδόσεις
  • Διαθεσιμότητα α’ υλών στην Ελλάδα, εγγύτητα των επαγγελματιών με τους προμηθευτές
  • Συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης, τήρηση κανόνων υγιεινής και εμπιστοσύνη καταναλωτών
  • Υψηλό επίπεδο συνδικαλιστικής εκπροσώπησης στην Ελλάδα με παροχή ενημέρωσης, διοργάνωση εκθέσεων και συνεδρίων
Αδύνατα σημεία
  • Σχετικά χαμηλός τζίρος και περιθώριο κέρδους ανά επιχείρηση, σε σχέση με ευρωπαϊκές χώρες
  • Σημαντικό λειτουργικό κόστος που προέρχεται από τις α’ ύλες καθώς και από τους άμεσους και έμμεσους φόρους
  • Αυξημένες ανάγκες για εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των εργαστηρίων και των πρατηρίων
  • Έλλειμμα εξειδίκευσης και επαγγελματικών δεξιοτήτων στην αρχική (τυπική) εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού του κλάδου
Εξωτερικό Περιβάλλον
Ευκαιρίες
  • Αύξηση του τουρισμού με αποτέλεσμα αύξηση των πωλήσεων, λιανικής και χονδρικής
  • Κλάδος που χρηματοδοτείται από προγράμματα ΕΣΠΑ (προτεραιότητες Μεταποίησης και Αγροδιατροφής)
  • Η προβολή του επαγγέλματος (τηλεόραση, social media, διαδίκτυο) οδηγεί σε αύξηση στη ζήτηση
  • Η τάση υγιεινής διατροφής και η αναζήτηση πρωτότυπων προϊόντων δημιουργεί ευκαιρίες διαφοροποίησης
  • Οι επενδύσεις σε νέο εξοπλισμό και οι νέες τεχνικές παραγωγής δημιουργούν συνθήκες αύξησης της αποδοτικότητας
Απειλές
  • Πώληση ομοειδών προϊόντων και σε άλλες επιχειρήσεις (π.χ. καφέ, πρατήρια άρτου κτλ.)
  • Ύπαρξη πλήθους υποκατάστατων προϊόντων όπως π.χ. τα συσκευασμένα γλυκίσματα
  • Περιορισμός του αριθμού των δεξιώσεων (γάμοι, βαπτίσεις κτλ.) με αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης
  • Η πανδημία covid-19 έχει συνολικά ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της κατανάλωσης με αβέβαιες προβλέψεις
  • Μεταβολές και αυστηροποίηση της νομοθεσίας πανευρωπαϊκά δημιουργούν αβεβαιότητα και πρόσθετα λειτουργικά κόστη στις επιχειρήσεις