SHARE
Εσωτερικό Περιβάλλον
Δυνατά σημεία
  • Προϊόν «δημοφιλές», ιστορία και εμπειρία στην αμπελουργία και οινοποίηση, υψηλή ποιότητα με σαφείς και αυστηρές προδιαγραφές
  • Ποιοτικά αξιόλογες εγχώριες ποικιλίες – Ιδιαιτερότητα ποικιλιών και terroir, το οποίο θεωρείται κατάλληλο και για διεθνείς ποικιλίες
  • Υψηλό επίπεδο επιστημονικής γνώσης στα ελληνικά πανεπιστήμια και δυνατότητα αξιοποίησης νέων τεχνολογιών
  • Σημαντική εκπροσώπηση κλάδου και ύπαρξη εθνικού στρατηγικού σχεδίου marketing για το κρασί
  • Σύνδεση με ελκυστικές οινοτουριστικές δράσεις και πρωτοβουλίες συνεργειών σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο
Αδύνατα σημεία
  • Πολύπλοκο θεσμικό πλαίσιο και ελλιπής εφαρμογή νομοθεσίας με συνεπαγόμενη αδυναμία ιχνηλασιμότητας και τεκμηρίωσης ποιότητας
  • Κατακερματισμένος κλήρος, με πολλές μικρές αμπελουργικές εκμεταλλεύσεις, χαμηλές αποδόσεις και αδυναμία επενδύσεων
  • Μικρές οικογενειακές μονάδες και υψηλή αυτοαπασχόληση (γραφειοκρατικά βάρη, αδυναμία υλοποίησης δράσεων marketing, εξαγωγών κ.ο.κ.)
  • Έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού για εργασίες αμπελοκαλλιέργειας και καλλιεργητικής φροντίδας -εποχικότητα απασχόλησης
  • Έλλειψη αμπελοοινικής κουλτούρας και ολικής αντίληψης οικοσυστήματος
Εξωτερικό Περιβάλλον
Ευκαιρίες
  • Στρατηγικός σχεδιασμός για την ελληνική αμπελουργία – Διαφοροποίηση με βάση τα ιδιαίτερα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά του οινικού τοπίου
  • Εδραίωση φήμης ελληνικού οίνου μέσω του εθνικού σχεδίου marketing – Δημιουργία εικόνας αξίας διεθνώς, αύξηση εξαγωγών και προβολής
  • Αξιοποίηση νέων δράσεων ενίσχυσης οινοποιητικών επιχειρήσεων και αγροτουρισμού (ΥΠΑΑΤ, ΕΣΠΑ 2021-2027, αναπτυξιακός νόμος κ.ο.κ.)
  • Οινοτουριστικά Δίκτυα και Προσέλκυση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, αξιοποίηση φυσικών πλεονεκτημάτων για αύξηση επισκεψιμότητας των οινοποιείων
  • Αξιοποίηση διαθέσιμης υψηλής τεχνογνωσίας και επιστημονικής γνώσης στις αμπελουργικές και οινοποιητικές πρακτικές – καινοτομία, νέα οινικά  προϊόντα
Απειλές
  • Υψηλός ανταγωνισμός στις διεθνείς αγορές οίνου
  • Ανταγωνισμός από ομοειδή & υποκατάστατα προϊόντα, και από το κακώς εννοούμενο «φτηνό» κρασί
  • Εξάρτηση από καιρικές συνθήκες, περιβαλλοντικοί κίνδυνοι και επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
  • Ανάγκη για βιώσιμες τεχνικές, κυκλική οικονομία και αειφορία
  • Ασαφές και αβέβαιο φορολογικό και ασφαλιστικό περιβάλλον
  • Στοχοποίηση του κρασιού στις διεθνείς τάσεις κατά της κατανάλωσης αλκοόλ – Οίνος και υγεία